Keliautojų pasakojimai

Ingrida Navickaitė: „Gyvenime nesu sugriovusi tiek mitų, kiek šioje kelionėje į Vietnamą”

Beveik mėnesį „Virtuvės mitų griovėjų” komandą Vietname lydėjusi kelionių po Aziją organizatorė Ingrida Navickaitė pripažįsta, kad iš visų bene šimto kartų, kuomet jai teko būti Rytų šalyse, šis neabejotinai buvo išskirtinis.
„Man labai smalsu sulaukti, kuomet TV3 startuos televizijos laidos, Vietname kurtos profesionalios kulinarų komandos. Keliavimas su jais darsyk parodė, kad ši šalis kupina įvairiausių skonių – ne tik maisto, bet ir įspūdžių, bei galimybių pasisemti neįtikėčiausių idėjų”, – pasakojo Ingrida, viena iš kelionių į Azijos šalis organizatoriaus „Voyage-voyage” įkūrėjų.
Filmavimo komanda lankėsi miestuose ir vietovėse Šiaurės bei Pietų Vietname, kur ieškojo ir, žinoma, atrado įspūdingų vietų kulinarinei studijai įsirengti: nuo aukščiausių stiklinių pastatų iki laukinių džiunglių. “Kai kurios vietos buvo tokios, kur turistai dar nebuvo įžengę kojos, tačiau, be abejonės, užsukome ir ten, kur keliautojai po Vietnamą turi galimybių pajausti, suprasti šią šalį iš esmės” , – sakė ji, pridurdama, kad daugiausiai mitų buvo griaunama dėl to, kad visose jų lankytose vietose visgi buvo įmanoma įsirengti kad ir nedidelę virtuvę, kurioje gimdavo receptai iš varlių, gyvačių, egzotiškų vaisių…
Ingrida įvardijo septynias įpūdingiausias Vietnamo vietas, kuriose buvo laikinai įrengta „Virtuvės mitų griovėjų” studija.
Pirmiausia ji paminėjo UNESCO saugomą Halongo įlanką, kurioje komanda prabangiu penkių žvaigždučių laivu pusantros paros plaukiojo tarp bene 2000 salų ir salelių. Čia, ant laivo denio, visi mėgavosi apsuptos gamtos ramybe, šilta vasariška gaiva bei filmavo maisto gaminimą neįtikėtinų vaizdų fone.

Halong Bay įlanka Vietname

Antroji itin įsimintina filmavimo studija buvo įkurta Cantho mieste, kuris kitaip dar vadinamas gyvačių miestu. Neatsitiktinai jame filmavimo komanda turėjo net keletą susidūrimų su gyvomis gyvatėmis, kurios buvo čia pat pagamintos ir suvalgytos.
Turistai šiame mieste būtinai paragauja gyvatienos delikateso, kuris, kaip nekeista, patiems vietnamiečiams neatrodo toks ir egzotiškas…
Gyvačių miestas Vietname - Cantho
Trečioji vieta, kur kulinarai eksperimentavo su vietnamietiška virtuve, buvo vienas gražiausių Vietname paplūdimių – tobulas balto smėlio ir palmių derinys, atrastas Kokosų saloje. Ingridos teigimu, čia buvo sugriautas mitas, kad tokiuose
paplūdimiuose filmuojamos tik „Bounty” reklamos. Rojaus kampelyje Vietnamo pietuose galima pamiršti viską pasaulyje, išskyrus du dalykus: itin kaitrią saulę ir saugojimąsi, kad ant galvos nenukristų kokosas.
Gražiausiame Vetnamo paplūdimyje, Kokosų saloje
Ketvirtoji – Mekongo įlankos džiunglės, į kurias komanda mažu laiveliu plaukė vandens upe, apaugusia palmėmis. Šių džiunglių properšose galima atrasti mažų kaimelių ir gyvenviečių, kur vietiniai gamina rankų darbo kokosų saldainius bei
gyvena vietnamietiško stiliaus namuose, apsuptuose palmių, egzotiškų vaisių plantacijų bei bonsai medžių sodų. Laukinės gamtos apsuptyje “Virtuvės mitų griovėjų” komanda praleido dvi paras, ir čia filmavimo studiją buvo įsirengę autentiškoje vietnamietiškoje lauko virtuvėje.
Filmavimo darbai Mekongo deltos džiunglėse. Vietnamas
Penktoji vieta – Hošimino miestas, vietinių iki šiol vadinamas Saigonu, kur labiausiai stebino stikliniai dangoraižiai bei milijonai motorolerių gatvėse. Taip, milijonai, nes dauguma iš 7 mln. gyventojų šiame mieste vairuoja būtent motorolerius, o ne automobilius. Motorolerių džiunglėse nuo gatvės šurmulio pabėgti galima užkilus į aukščiausius miesto dangoraižius. Vieno iš tokių viršuje įssikūręs restoranas, kuriame galima vakarieniauti mėgaujantis ne tik maistu, bet ir įspūdinga naktine miesto panorama. Be abejonės, filmavimo komanda ant vieno iš aukštųjų miesto dangoraižių stogo, po atviru dangumi, pusei dienos buvo įsirengę virtuvę ant stogo.
Šeštoji netradicinė vieta, kur komanda filmavo maisto ruošimą – stalaktitų olos, pilnos įspūdingo grožio uolienų ir… šikšnosparnių. Specialiomis valtimis iriantis upe olos viduje jau savaime galima pasijausti tarsi būtumei nuotykinio filmo herojus, todėl filmavimo studija valtyje buvo išties egzotiškas ir netikėtas sprendimas.
Galiausiai, septintoji vieta studijai, irgi valtyje, tačiau visai kitokiomis aplinkybėmis, buvo įrengta turguje ant vandens. Nepaisant to, jog Vietname filmavimo komanda apsilankė įvairausiuose turguose, šis tikrai buvo toks, kokio nebuvo matęs nei vienas. Į turgų ant vandens galima papulti nedideliu vandens transportu – motorine valtimi ar laiveliu, kuriuo įmanoma manevruoti tarp daugybės prekybinių laivų.
Neįtikėtinos studijos valtyse ant vandens. Vietnamas
Šis turgus ypatingas tuo, kad kiekvieną rytą į tam tikrą upės vietą suplaukia daugybė laivų, parduodančių vaisius ir daržoves. Tai, kas laive šiandien parduodama, iškabinama ant laivo stiebo, taigi, pavyzdžiui, matydami kabantį mango vaisių, visi
žino, jog priplaukus arčiau šiandien būtent čia bus galima jų įsigyti. Šiame turguje, kaip ir daugelyje vietų Vietname, galima įsigyti ir paragauti įvairiausių egzotiškų vaisių: ananasų, ličių, pitajų (drakono vaisių), rambutanų, kivianų, mangostinų, duonvaisių, persimonų, papajų, kokosų, arbūzų ir vaisių karaliumi tituluojamų durianų.
Turguje ant vandens CantTho mieste apstu vaisių
Filmavimo komandą Ingrida lydėjo visą kelionę ir parodė tai, kas Vietname jos pačios buvo atrasta gražiausio ir įspūdingiausio bei ką ji rekomenduotų aplankyti bet kuriam vykstančiam į Vietnamą.
  • Prenumeruokite naujienas

* rodo reikiamą
    Pageidaujamas formatas

Kelionė – žygis į Slovakijos Tatrus visai šeimai!

Aukštieji Tatrai – kalnai vidurio Europoje, vakarų Karpatų aukščiausia dalis. Jie iškilę alpinės kalnodaros metu, sudaryti iš granito ir klinties, skirstomi į Aukštuosius (šiaurėje) ir Žemuosius (pietuose). Tatrų kalnai – Slovakijos ir Lenkijos pasienio ruožas. Tik 1/5 Tatrų dalies priklauso Lenkijai, 4/5 Slovakijai, kurioje kalnai užima beveik 40 tūkst. ha. Aukštųjų Tatrų masyvas, nusidriekęs iš...

Maljorkos dienoraštis: Coves d’Artà

Nežinau kaip Jūs, bet aš iš kiekvienos kelionės visuomet tikiuosi kažko naujo: naujų skonių, naujų užsiėmimų, naujų, nematytų dalykų. Vienas iš tokių dalykų buvo šiandien aplankytas stalagmitų ir stalaktitų urvas. Kas tai yra ir kuo jie skiriasi? Leiskite papasakoti, nes aš tik nuo šiandien juos pradėjau skirti. Stalagmitai – karstinių urvų kūgio pavidalo varvekliai, augantys...

Japonų kultūros namuose pristatyta Ievos Rutės knyga

Vilniuje liepos 8 dieną Japonų kultūros namuose įvyko knygos „Išskirtinės kelionės. Kinija, Tibetas, Mianmaras, Nepalas” pristatymas. Autorė Ieva Rutė jau 10 metų organizuojanti keliones  dalinosi su skaitytojais savo patirtimi, patarimais bei kelionėse patirtais įspūdžiais. „Tai tolerantiška knyga“- pristatydama autorę teigė Japonų kultūros vadovė  Dalia Dokšaitė. Knygoje galima rasti pagrindines gaires apie atsakingą keliavimą, susipažinti, kokį...

Kelionės užrašai: Islandija – nepamirštamos vietovės

Islandija – sala, kurioje gyvenimas sustoja ir apsiverčia 180 laipsnių kampu. Atvykus vasaros metu reikia prisitaikyti ne tik prie ramaus vietinių gyvenimo ritmo, bet ir prie minties, jog du mėnesius nebematysi nakties tamsos, saulės šiluma lepins daugiausiai kartą į savaitę ir Islandiškosios kronos savo nulių gausa bent minutei leis pasijusti milijonieriumi. Keliautojai autostopu – Islandijos...

Maljorkos dienoraštis: Artà (1 dalis)

Po valandą trukusios liūties vėl nusišypsojo saulė. Sunkūs debesys slinko dangaus skliautais tolyn, užleisdami vietą maloniems spinduliams. Padūkęs vėjas karts nuo karto vis taikėsi kilstelti suknelę, o palmės lyg kokios koketės mojo šakomis tarsi atsiprašinėdamos, jog tas popietinis lietus tebuvo mažutis atostogų nesusipratimas. Šį vakarą praleidau nuostabiai jaukiame Maljorkos miestelyje, Artoje (Isp. Artà). Iš lėto...

Turkija kitaip (II dalis)

Visai neplanuotai vizitas pas Justiną užsitęsė iki visos savaitės. Per tą laiką mažumėle atsinaujinome garderobą, apžiūrėjome Alanijos miestą, bei naktinį jo gyvenimą. Taip pat nepraleidome progos pažiūrėti kaip sekasi olimpiadoje mūsų sportininkams ir pasidžiaugėme Rūtos Meilutytės laimėjimu. Po beveik mėnesį trukusių procedūrų, pagaliau iš savo Iranianvisa agentūros gavome naujieną, kad mums patvirtintas Irano vizų išdavimas....

Turkija kitaip (I dalis)

Po aštuonių viešnagės Stambule dienų pagaliau susiruošėme į kelionę. Atidavėme Dovilės buto raktus kaimynei ir apie 14-ą valandą pajudėjome. Buvo šiek tiek neramu kaip išsigausime iš šio milžiniško miesto, bet nutarėme per daug nesijaudinti ir viską išsiaiškinti pakeliui. Vienu iš pastoviai kursuojančiu keltu persikėlėme per Bosforo sąsiaurį ir štai mes su visa savo manta jau...

Dviračiu po Kuršių Neriją

Niekam ne paslaptis, kad mėgstu aktyvų laisvalaikį, o tingų savaitgalį namie visuomet esu pasiryžusi iškeisti į smagią iškylą su draugais. Praėjęs savaitgalis jau senokai buvo pažymėtas mano kalendoriuje kaip vienas iš tų, kurių laukti tikrai verta. Jau kurį laiką planavome vykti su draugais prie jūros. Ir prie jūros ne po Basanavičiaus gatvę pasivaikščioti ir smėlėtų...

Išskirtinės kelionės. Kinija, Tibetas, Mianmaras, Nepalas

Liepos 8 d. (antradienį) 17.30 val. Japonų kultūros namuose (Kosciuškos 26, Vilnius) vyks Ievos Rutės knygos „Išskirtinės kelionės. Kinija, Tibetas, Mianmaras, Nepalas” pristatymas. Tai jau antrasis antrasis šios knygos pristatymas Vilniuje. Organizatoriai maloniai kviečia susitikti su autore, išgirsti „gyvų” pasakojimų, užduoti rūpimus klausimus ir gauti autorės autografų. Ieva Rutė – keliautoja ir fotografė, Vilniaus universiteto...

Pražūtinga Mirties slėnio kaitra

Mirties slėnį (angl. Death Valley) atsitiktinai atrado 1849 m. čia atklydę į Kaliforniją traukiantys aukso ieškotojai bandę surasti trumpesnį kelią. Dėl to pastarieji vėliau labai pasigailėjo. Nuslūgus aukso karštinei, Mirties slėnyje pradėta ieškoti borakso. Slėnis driekiasi vakarinėje Jungtinių Amerikos Valstijų dalyje, Kalifornijos valstijoje, apie 86 m žemiau jūros lygio. Įduba susidarė dideliam žemės luitui įsmukus...