Garsas

Nida. Be komentarų.

XIX a. pabaigoje Nidos gyvenvietėje buvo įrengtas žvejų uostas, vėliau garlaivių prieplauka. Sovietmečiu plečiant žvejybos bazę ir tvarkant uosto prieigas, buvo nugriautas viešbutis, muitinės pastatai, dalis senųjų žvejų sodybų. Liko tik uostas su žvejų prieplauka ir gamybine žuvies apdorojimo baze.

Nidos keleivinis uostas buvo pradėtas formuoti 1975–1976 m., kai Nidoje prie esamo žvejų uosto buvo pastatyta prieplauka, 1991 m. įrengtas antras molas, taip suformuojant akvatoriją keleivinių laivų švartavimui.

Nidos keleiviniam uostui LR Vyriausybės nutarimu 1999 m. buvo suteiktas tarptautinio vidaus vandenų uosto statusas, priimtas nutarimas įsteigti Nidos keleiviniame uoste pasienio kontrolės punktą. Nidos keleivinio uosto pasienio kontrolės punkto teritorijos ribos buvo patvirtintos 2000 m.

Nidos uostas turi dvi pagrindines prieplaukas: žvejybinę (anksčiau buvusi keleivinė) ir keleivinę. Žvejybinės prieplaukos gylis siekia 2,8–3 m centrinėje prieplaukos dalyje ir nukrenta iki 1 m gylio šiauriniame mole. Keleivinės prieplaukos plotis siekia 25 m, o gylis 3 m. Raudona laivavedybos šviesa šviečia nuo rytinio molo, o žalia nuo vakarinio, žalias plūduras turi būti paliekamas dešinėje pusėje. Įplaukimas iš Kuršių marių yra 256°.

Iš viso uoste vienu metu gali būti prisišvartavusios 40–60 jachtų. Jachtoms nebetelpant į pagrindinę keleivinę prieplauką, jos gali būti leidžiamos ir į žvejybinę.


Fatal error: Call to undefined function get_field() in /home/federaci/domains/quest.lt/public_html/wp-content/themes/qrider/single-cat-7.php on line 33