Ekskursijos

Lietuvos aviacijos muziejus

2

Lietuvos aviacijos muziejaus pirmtakas – Visuomeninis sportinės aviacijos muziejus – pradėtas kurti Lietuvos aviatorių pastangomis 1971 m. ir oficialiai atidarytas 1983 m.
Kultūros ministerijos Lietuvos aviacijos muziejus įsteigtas 1990-02-19 (iki 1995-02-01 vadinosi Lietuvos technikos muziejumi) ir įsikūrė Kaune, Veiverių g. 132 – nuo 1915 m. veikiančio S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorijoje.
Nuo 1991 m. LAM padaliniais tapo S.Dariaus ir S.Girėno gimtosios sodybos, atstatytos žinomo aviatoriaus V.Pakarsko (1930-1995) pastangomis. Ten įkurtos memorialinės ekspozicijos, primenančios mūsų didvyrių žygį, papildytos Žemaitijos regiono etnografiniais eksponatais.
LAM kolekcijoje beveik 20 tūkstančių eksponatų (tarp jų per 40 skraidymo aparatų), o ekspozicijos plotas siekia 4700 kvadratinių metrų. Didelių gabaritų orlaiviai bei Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos technika eksponuojama 2 ha ploto atviroje lauko aikštelėje.
Specializuotoje muziejaus bibliotekoje yra apie 19 tūkstančių leidinių.

65

Populiariausias eksponatas – skraidymams tinkanti natūralaus dydžio legendinės “Lituanicos” kopija sukonstruota ir pagaminta žinomo aviatoriaus V. Kensgailos 1982 m., kuriant filmą “Skrydis per Atlantą”. Muziejaus pasididžiavimas – lietuviški ir Lietuvoje naudoti sklandytuvai, tarp kurių išsiskiria B.Oškinio sklandytuvų kolekcija. Du eksponatai turi tinkamumo skristi sertifikatus ir gali būti demonstruojami ore. Eksponojuomi Lietuvoje naudoti sportiniai lėktuvai, salėse ir lauko aikštelėje – Lietuvos ir Lenkijos karinių oro pajėgų lėktuvai, Karinių oro pajėgų ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparniai. Aikštelėje galima pamatyti “Baltijos kelio” dalyvį – lėktuvą An-2. Lankytojai gali susipažinti su aviacinių variklių kolekcija, lėktuvų modeliais, istorinėmis nuotraukomis ir kitais eksponatais, pasėdėti lėktuvo An-2 ir sraigtasparnio Mi-8 treniruoklių kabinose. Muziejaus ekspozicijoje įrengta simbolinė S.Dariaus ir S.Girėno kripta, A.Gustaičio atminimo kambarys. Yra ugniagesybos istorijos ekspozicija. Muziejaus konferencijų salėje vyksta paskaitos, minėjimai, susitikimai, demonstruojami videofilmai aviacine tematika.

3

Šalia muziejaus pastatytame Aviatorių memoriale minimi istoriniai įvykiai, pagerbiamas Lietuvai nusipelniusių aviatorių atminimas.
Muziejus bendradarbiauja su Karinėmis oro pajėgomis, Kauno aviacijos veteranų sąjunga, Lietuvos aeroklubu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto A.Gustaičio aviacijos institutu, B.Oškinio vaikų aviacijos mokykla, akcinėmis bendrovėmis “Helisota”, “Sportinė aviacija”, “Termikas”, Kauno apskrities Priešgaisrine gelbėjimo tarnyba. Muziejus bendradarbiauja su kitų šalių aviacijos muziejais, aviacijos istorikais ir leidėjais.

Ekspozicija

Muziejus turi 4700 m² ploto patalpas, daugiau kaip 20 tūkstančių eksponatų (tarp jų per 40 skraidymo aparatų), daugiau kaip 19 tūkstančių leidinių biblioteką. Ekspozicijų salėse Kaune eksponuojama V.Kensgailos sukonstruota “Lituanicos” replika, 26-ių metrų sparnų mojo sklandytuvas LAK-12E “Lietuva”, galima susipažinti su kitais lietuviškos konstrukcijos sklandytuvais – tarp jų – unikalia B.Oškinio sklandytuvų kolekcija. Demonstruojami Lietuvoje naudoti sportiniai lėktuvai, salėse ir lauko aikštelėje – Lietuvos ir Lenkijos karinių oro pajėgų lėktuvai, Karinių oro pajėgų ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparniai. Aikštelėje galima apžiūrėti Baltijos kelio dalyvį – lėktuvą An-2. Demonstruojame LAM aviacinių variklių kolekciją, įvairių lėktuvų modelius, istorines nuotraukas ir kitus eksponatus. Galima pasėdėti lėktuvo An-2 ir sraigtasparnio Mi-8 treniruoklių kabinose. Muziejaus ekspozicijoje įrengta memorialinė S.Dariaus ir S.Girėno kripta, A.Gustaičio atminimo kambarys. Atskiroje salėje veikia ugniagesybos istorijos ekspozicija.

I-sale

I ekspozicijos salė. Pirmame plane – M. Lendraičio M 1:4 veikiantis sklandytuvo “Rūta” modelis.

22

I-oji ekspozicijos salė, vitrinos su stendiniais M 1:72 lėktuvų modeliais, pasakojančiais apie aviacijos istoriją nuo 1912 m.

33

Didžioji ekspozicijos salė. Pirmajame plane – VSAT sraigtasparnis Ka-26.

55

A.Gustaičio atminimo kambario fragmentas. Dešinėje – garsaus ANBO-IV sparno nerviūra.

66

Ugniagesybos ekspozicijos fragmentas. Pernešamieji gelbėtojų aukšto slėgio vandens siurbliai.

77

Lenkijos KOP reaktyvinis mokomasis lėktuvas PZL TS-11 “Iskra”.

88

Sportinis mokomasis treniruočių lėktuvas Jak-18A.

99

III-oji ekspozicijops salė. Centre – vienas geriausių 8-tojo XX amžiaus dešimtmečio akrobatinis lėktuvas Jak-50.

10

III-oji ekspozicijos salė. Pirmajame plane – I-osios kartos turboreaktyvinis variklis BMW 003E.

imituoklis

Skrydžių imituoklių salė (Lietuvos aviacijos muziejuje Kaune veikiantys skrydžių imituokliai – orlaivių kabinų maketai su įdiegtais valdymo prietaisais bei programine įranga. Virtualių skrydžių programos leidžia pasirinkti orlaivio tipą (duomenų bazėje yra lėktuvai, sraigtasparniai bei sklandytuvai), kilimo ir tūpimo aerodromus įvairiose pasaulio šalyse ar net meteorologines sąlygas. Imituoklių programinė įranga leidžia keisti skrydžio sudėtingumą priklausomai nuo pilotuojančio asmens pasiruošimo. Pradedantieji supažindinami su lengvai valdomų lėktuvų pilotavimo pradmenimis, o patyrę lakūnai gali išbandyti dar nepilotuotų orlaivių valdymą ar pasitikrinti savo žinias kritinėse skrydžio situacijose.)

12

Lietuvos aviatorių memorialas.

14

Skrydis sklandytuvu virš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo.

 Lietuvos aviacijos muziejus

 

  • Prenumeruokite naujienas

    * rodo reikiamą
    Pageidaujamas formatas