Dviračiais

Dviračiais po Suomiją

Dviračių takeliu per Helsinkio priemiesčio Espoo rajoną

Mūsų kelionė prasidėjo autobusu Vilnius – Talinas. Autobuso vairuotojai maloniai sutiko priimti į bagažo skyrių ir dviračius (nors tai ne taisyklė). Dviračiai turėjo būti supakuoti, kad netepliotų bendrakeleivių bagažo, priekinis ratas nuimtas, vairas persuktas. Mes ir pedalus nuėmėm, kad mažiau vietos užimtų.

Talino autobusų stotyje išsipakuojame dviračius

Iš Vilniaus išvažiavome 22.30 val., Taline buvome apie 6 val. ryto. Bilietus į keltą jau turėjome, juos pirkome namie, per agentūrą. Taip buvo pigiau nei tiesiogiai iš „plukdytojo“ internetu.

Mūsų keltas į Helsinkį

Keltu kėlėmės porą valandų. Buvo smagu. Beje, keliantis keltu dviračių nei pakuoti, nei ardyti nereikia. Važiuoji kartu su mašinomis. Bilieto kaina žmogui į vieną pusę ~100 Lt + ~20Lt už dviratuką.

Maršrutą buvome susidėlioję iš anksto. Pasitikėjome internetu maršrutu. Maršrutą suradome čia. Vėliau jį koregavome pagal savo norus. Labai padėjo GPS įrenginukas, pasikliaujant vien popieriniais žemėlapiais keliauti būtų gerokai sudėtingiau. Turizmo informacijos centre žemėlapių yra įvairių, pastudijuoti juos verta, kad sužinoti ką tame regione siūloma aplankyti.

Suomija

Keliavome birželio viduryje, tačiau oras buvo „lietuviškai pavasarinis“: švietė saulutė, lijo lietus, šilta nebuvo, uogų irgi dar nebuvo. Liepą, manau, būtų geriau. Bet liepą nėra baltųjų naktų, o šioje kelionėje prožektorių mums neprireikė nė karto.

Važiuodami šiuo maršrutu turėsite galimybę pamatysi jūrą, uolas, kalnus, ežerus, miškus, tradicinius kaimelius. Maršrutas tikrai puikus. Sudarytas taip, kad jei pasitiki ir netrumpini kelio gali pakeliui pamatyti visokių lankytinų vietų – ar pilį, ar gražų gamtos vaizdelį…

DSC05618 DSC05629 DSC05705 DSC05822 DSC05856 DSC05887

Keliai Suomijos pietvakariuose puikiai pritaikyti turizmui, priartėjus prie miestelio būtinai bus dviračių takelis, kuris tęsis per visą miestelį ir dar kažkiek už jo. Važiavome ir žvyrkeliu, suomiški žvyrkeliai nė iš tolo neprilygsta mūsiškam žvyrkeliui – nekelia jokių problemų. Automobilių vairuotojai dviratininkus gerbia, kertant kelią visada praleidžia ir nulipti nuo dviračio nereikia. Kadangi mūsų pasirinktas maršrutas klojosi senuoju Karališkuoju keliu, tai ir kelias buvo karališkai kalnuotas, jame daug nusileidimų ir atrodė, kad dar daugiau pakilimų. Suomijos nepagrindiniai keliai stiprinai „banguoti“.

Skandinavijos šalyse galioja „laisvos žemės“ įstatymas, apie tai galima paskaityti čia. Mes juo naudojomės ir gyvenome palapinėje, ten kur mums patiko. Gyvenome ir kempinguose. Mokėjome 20-24 eurus už 2 suaugėlius ir palapinę. Kempingai tvarkingi – karštas vanduo, dušai, virtuvė. Maisto kažkiek nusivežėme, kai baigėsi pirkom parduotuvėse – brangiau, bet įperkama.

Image00005 Image00015

Grįžome atgal, tuo pat būdu kaip ir atvažiavome – keltu ir naktiniu autobusu. Iš viso numynėme apie 500km. Suomija tikrai sužavėjo!